بهترین فرمت تصاویر برای وب سایت چیست؟ JPG یا PNG

1402/12/5 | 2 دقیقه |
  • مقالات تخصصی هاستینگ
  • 4,691
  • تصاویر با کیفیت اثر فوق العاده ای در جلب توجه بازدید کننده دارد و می تواند به آن ها در تفهیم متن کمک کند. اما بهترین فرمت تصاویر برای نمایش در وب سایت به پارامترهایی وابسته است. امروزه تب محتواهای تصویری جدیدی مانند اینفوگرافیک حسابی بالا رفته و کاربران را به استفاده بیشتر تشویق نموده است. اما حجم زیاد تصاویر و بهینه نبودن آنها می تواند بر عملکرد سایت شما اثر منفی بگذارید. با این شرایط سوال پیش خواهد آمد که کدام فرمت تصویر برای سایت شما مناسب است؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال، همراه نویان وب هاست باشید.

    تصاویر مختلف به کار گرفته شده در یک ساید می توانند فرمت های مختلفی داشته باشند. از مشهورترین آن ها که حتما تاکنون به گوشتان خورده به PNG و JPG) JPEG) اشاره می کنیم. کلمات اختصاری زیادی وجود دارد که دنبال کردن آنها پیچیدگی های خاصی دارد – هیچوقت فکر نکنید بهترین فرمت تصاویر را در سایت خود استفاده می کنید.

    فکر کردن در مورد مسئله تصاویر بسیار با اهمیت است؛ فرمت عکس هایی که در در سایت به کار برده می شود در این امر دخیل می باشد. بعضی از پسوند های گرافیکی بهتر به نظر می رسند و با وجود اشغال فضای کم، کیفیت فوق العاده ای را از خود نشان می دهند.

    اما از ما در مورد انتخاب بهترین فرمت تصاویر برای سایت سخنان بیشتری را در ادامه خواهید شنید. گزینه های png و jpg را بررسی می کنیم و به شما در انتخاب صحیح یاری خواهیم رساند.

    چرا انتخاب بهترین فرمت تصاویر برای وب سایت اهمیت دارد؟

    همانطو که اشاره کردیم ده ها پسوند مختلف برای تصاویر وجود دارد. اما با مراجعه به وب سایت های مختلف متوجه محبوبیت png و jpg خواهید شد. ما در مورد تمام ویژگی هایی صحبت می کنیم که می تواند  یک فرمت گرافیکی را بی نظیر کند. در حال حاضر، بیاید راجع به مسائلی صحبت کنیم که اهمیت این موضوع را از یک مسئله عمومی فراتر می کند.

    انواع فرمت های مختلف می تواند بر اساس پارامترهای پایین بر سایت شما اثر بگذارد:

    • کارایی: برخی از فرمت ها فضای بیشتری را به نسبت سایرین اشغال می کنند و در بارگذاری سایت شما اثر گذارند.
    • ظاهر: فرمت های تصویری خاصی هستند که از کیفیت بیشتری بهره می برند و جزئیات بیتری را به نمایش در می آورند.
    • انعطاف پذیری: هنگامی که یک تصویر را بیش از حد کشیده یا کوچک می کنید، کیفیت آن از بین خواهد رفت. میزان آزادی عمل شما به فرمت استفاده شده از سوی شما بستگی دارد. این مسئله روی ظاهر سایت شما در اندازه های مختلف به صورت قابل توجهی موثر است.

    در بیشتر موارد به دنبال فرمتی می گردیم که استانداردها را رعایت کند و تعادل خوبی میان کییت و عملکرد برقرار نماید. خبر خوش اینکه چندین فرمت تصویری با استاندارد ذکر شده وجود دارد که برایتان بازگو خواهیم کرد. اما انتخاب بهترین فرمت تصاویر برای وب سایت با شماست.

    jفرمت jpg یا peg

    اصطلاح JPEG مخفف Photographic Experts Group بوده و در سال 1986 ابداع شده است. مزایای اصلی این فرمت، نمایش میلیون ها رنگ و فشرده سازی بسیار مناسب تصاویر می باشد.

    به طور کلی jpg، گزینه ی عالی برای نمایش عکس های پیچیده و دارای رنگ های مختلف به شمار می رود. اگرچه این فرمت بعد از فشرده سازی تصویر را به خوبی حفظ می کند اما معمولا بعد از بهینه سازی مقداری افت کیفیت را تجربه می کنید. اگرچه این مقدار به میزان فشرده سازی تصویر بستگی دارد. کیفیت پیکسل ها از فاصله نزدیک کمتر از حد انتظار به نمایش در می آید.

    از طرف دیگر، jepg برای تصاویر با داده های رنگی بسیار کم مانند تصاویر صفحه رابط و سایر گرافیک های ساده رایانه مناسب نیست.

    فرمت png

    (Portable Network Graphics (PNGs به همان اندازه jpeg در وب سایت ها محبوب هستند. میلیون ها رنگ را پشتیبانی می کند با این حال برای تصاویر با داده های رنگی کم، بهتر است. در غیر این صورت تصویر شما به نسبت jpg سنگین تر خواهد شد.

    Png در انتقال سریع بین رنگ ها عملکرد فوق العاده ای از خود نشان می دهد و تصاویر را درخشان تر می کند. به عنوان مثال از عکس های استفاده می کنید که در آن هر پیکسل به شدت میان پس زمینه های تاریک و روشن جابجا می شود، بهتر است از فرمت png استفاده نمایید.

     

    چگونه بهترین فرمت تصاویر برای سایت را انتخاب کنیم؟

    در اکثر سایت ها فرمت های jpeg یا png را به عنوان انتخاب عالی برای تصاویر خود انتخاب می کنند. البته سایر پسوندها در برخی از سایت ها به کار می روند و دست مدیران وب بسیار باز است.

    به طور خاص، jpeg به دلیل نسبت فشرده سازی زیاد بر کارایی سایت اثر می گذارد اما اساسا برای عکس های رنگی سنگین بسیار خوب می باشد. با این حال اگر می خواهید که تصویر شما به بهترین شکل ممکن نمایش داده شود، از فرمت png استفاده نمایید. این فرمت حتی در هنگام فشرده سازی، کیفیت عالی خود را حفظ می کند و برای هر گونه تصویری عملکرد خوبی از خود به نمایش می گذارد.

    اما برای شما کاربران وردپرس خبر خوشی داریم، چراکه این سیستم از هر دو فرمت پشتیبانی می کند.

    این مقاله برای شما مفید بود؟
    تاکنون این مقاله برای 0 نفر مفید بوده است.